Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

7.9.2008 - Tatranský trojboj

Už dlouho jsem si chtěl přelézt Vidlový hřeben nad Skalnatou dolinou. Jediné co mne stále odrazovalo byl příliš dlouhý nástup a sestup. Co ale místo nástupu zvolit některou z cest v jižní stěně Kežmarského štítu a po přelezení hřebene přidat ještě některou z cest v západní Lomnici. Myšlenka byla, počasí taky, takže otázka zněla které cesty zvolíme.
Po páté ráno vyrážíme ze Skalnatého plesa. Nakonec volíme v jižní stěně Kežmarského štítu Pochylého cestu. Délka cca 550 m, převážně 3 - 4 UIAA, čtyři délky v plotně klasifikace 6 - 8 UIAA. Na vrcholu jsme krátce po půl desáté.
Pokračujeme synchroním slézáním pod Východnou Vidlovou vežu, slaněním a opět lezením na Velkou Vidlovou vežu. Zde není slaňák, takže na hrotu zůstává smyčka a slaněním a synchroním lezením jsme za chvíli pod Západnou Vidlovou vežou. Vylézt na vrchol, slanit a hřebenem dolézt do Medené štrbiny je otázka chvíle. Přesto dorážíme na vrchol Lomnického štítu až jednu po poledni. Přibličně hodinu máme ztrátu oproti plánu.
Krátká pauza, doplnění vody a už sbíháme Jordánkou pod západní stěnu Lomnického štítu. Vybrali jsme si Pšendovu cestu. zhruba 350 metrů lezení 4 - 5 UIAA, jedna délka za 6 a jedna za 7-. Snažíme se lézt co nejrychleji protože potřebujeme ještě seběhnout na Skalnaté a stihnout lanovku do Lomnice. Na vrcholu jsme těsně po čtvrté. Seběh na Skalnaté a krátce po půl šesté už sedíme v lanovce do Lomnice. Unavení, hladový a vyžíznění, ale lezenice to byla super.

Dolez k plotně v Pochylého cestě

Lezení v plotně Pochylého cesty

Lukin v "kříži" , Pšendova cesta v západní stěně Lomnického štítu

Na Lomničák už co by kamenem dohodil, Západná Vidlová veža

Na Vidlovém hřebeni

Na Vidlovém hřebeni, Východná Vidlová veža

Na Vidlovém hřebeni, Západná Vidlová veža

Na vrcholu Lomničáku

Nález do předposlední délky Pšendovi cesty