Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

Archiv 2010Archiv 2009Archiv 2008Archiv 2007

Partneři
Reklama

Archiv 2010

Výše členských příspěvků do OeAV Austria a zvýhodněné ceny pro členy horolezeckých oddílů a členy ČHS
Členství v OeAV Austria uzavřené pro nové členy od 1.9. do 31.12.2010 platí i po celý rok 2011. K uzavřenému členství pro nové členy a členy ČHS při obnovení členství mapa OeAV dle výběru zdarma.

26. - 28.2010 Skialp Jeseníky
Vánoční podmínka a počas nic moc, ale v Jeseníkách je hezky skoro vždy. Fotogalerie a krátký článek z našich "Hausberge".

17. - 19.12.2010 Divoký důl 2010
Již tradiční akce horoškoly HO Lokomotiva Brno. V sobotu super zalezení v mixech tatranského typu a v neděli super lyžba v prašanu. Video i fotky ve fotogalerii.

11.12.2010 V Brně proběhlo mezinárodní mistrovství ČR v drytoolingu na obtížnost. Více informací o této vydařené akci naleznete v článku na stránkách HO Lokomotiva.

20.11.2010 Zpracovaná a nahraná fotogalerie z loňského treku do Nepálu kolem Manaslu.
Jinak na rok 2011 chystáme trochu podobnou akci, bližší informaci brzy na webu.

19.10.2010 Tak jedna aktualizace webu z Nepálu. Sice jsem před odjezdem nahrál fotogalerie z Pálavy a Sportlifu, ale už jsem nestihnul upravit novinky ani dát info, že můj telefon, tedy 603810600 bude teď měsíc nedostupný.
Takže co se týče letošního Sportlifu i lezení na Pálavě mrkněte do fotogalerie.
Co se týče OeAV normálně používejte e-mail info@climbingschool.cz, bude jej vybírat a co bude potřeby řešit moje žena Pavla, které tímto děkuji.
Pokud máte zájem o skialpové kurzy a lezení ledů, prosím vyčkejte do mého návratu 15.11., nechejte vzkaz na mailu, bezprostředně po návratu se ozvu. Co se týče kurzů lezení na stěně, kontaktujte prosím Lukáše, který má kurzy na starost po dobu mé nepřítomnosti. Mail je tadypavoucek@gmail.com.
No a my zítra vyrážíme na trek kolem Manaslu a pokud to vyjde tak plánujeme výstup na šestitisícový Larkya peak. Bližší info o akci naleznete zde

29.9.2010 Skoro měsíc, teda vlastně měsíc pryč a žádná aktualizace. Přijměte omluvu, ale po celém létě mimo domov trochu až příliš popříjezdový chaos. Fakultní kurz, jedna drobná choroba, workshop Singingrocku, jedny Tatry, kurz instruktoru lezení na umělé stěně v Praze, druhé Tatry a měsíc je pryč.
Některé akce jako obvykle ve fotogalerii nebo alespoň link na články jiných.
Jinak poněkud nezvykle o měsíc dřív se v Brně koná veletrh Sportlife. Jako již tradiční účastníci nemůžeme chybět takže v rámci zajištění doprovodného programu můžete vyzkoušet imitaci lezení v ledu, přibližně 80 m dlouhé lanové přemostění pavilonu A1, projít se po 30 m dlouhém Barmském mostě nebo si skočit Tarzaní skok, vyšplhat po provazovém žebříku a okusit zálutnosti vysoké lanové překážky Girlanda. Nebo se jen tak osobně poptat na to co vás zajímá. K dispozici Vám budeme od čtvrtka 7.10. do neděle 10.10. v pavilonu A1 brněnského výstaviště.

30.8.2010 Do masivu přišlo chladné a deštivé počasí, rain/snow limit dnes klesne až na 1700 m. Pro sklaní letní lezení to znamená zřejmě už pro letošek konec, nicméně mixům by se mohlo dařit, ale to už letos beze mne. Pomalu balím a chystám odjezd. Záběry ze včerejšího lezení na Aig. Rouges jako obyvkle ve fotogalerii

28.8.2010 Sice jsem měl včera volný den a počasí přálo práci u počítače, tak připojení nikoli.
Nicméně dnes je od rána také nic moc, takže jenom vyjedem lanovkou nahoru na chatu a tak jsem stihl nahrát i aktuální fotogalerie. Jako obvykle tak ve fotogalerii naleznete záběry z výuky na Mer de Glace, traverzu point lachenal i výstupu na Blanc přes tři hory a sestupu přes Gouter.
Jinak filmík z cesty Harald and Maud v jižní stěně Point Lachenalu z minulé soboty asi zaujal, protože sledovanost poměrně rychle narůstá, takže dejte vědět jak se vám líbí.

23.8.2010 V průběhu dne se počasí trochu kazilo, ale i tak se nám podařil Tacul z první lanovky. Zatím je hlášeno zhoršení na jeden den a pak zase dobře. Tak uvidíme.
Jinak skála čistá, ledy aktuálně beze sněho a poměrně dost černého ledu v nižších stěnách, nahoře super podmínky.
Aktuální fota ve fotogalerii.

22.8.2010 Jakmile člověk něco neudělá hned....
Takže pardon, ale záběry z čtvrtečního kuloáru Chere, sobotního lezení na Poin Lachenal a dnešní Barbourine, včetně krátkých reportů ve fotogalerii.
Jinak aktuálně vládne v masivu příjemné letní počasí a jsou excelentní podmínky pro skalní lezení ve včech jižně a západně orientovaných stěnách. Dnes začali osychat i níže polořené sverní stěny. Nicméně na úterý se čaká přechod silné fronty, takže uvidíme jak budou rozdány karty dál.

18.8.2010 Tak jsme dnes vyrazili na kuloár Chere a skončili přes Aig. du Toule na Helbroneru. I tak to někdy dopadá. Nový sníh si pomalu sedá, ale momentálně má velmi nepříjemnou krustu. Stěny se čistí, takže jakmile vykoukne sluníčko, bude zase dobře. Aktuální záběry ve fotogalerii.

17.8.2010 Počasí dnes konečně dovolilo nějaké aktivity nahoře. Sice v omezené míře, ale další předpověď je celkem slušná, tak uvidíme. Nahoře poměrně hodně sněhu, ve stěnách obrácených k jihu se to již zašíná čistit, v severech zatím nic moc. Aktuální záběry ve fotogalerii.

16.8.2010 Čas tady v Chamonix hrozně utíká, každý den se něco dějě a jak člověk nenahraje fotky hned tak zjistí, že je vlastně další týden pryč.
Aktuálně je nahoře přes půl metru nového sněhu a máme za sebou dva a půl dne velmi čpatného počasí.
Nicméně i tak se dalo fungovat. Více informací a fotek ve fotogalerii.

8.8.2010Skalní stěny orientované na západ a jih se pod 3500 m čistí, jak je aktuálně nahoře zatím ještě nevím. Na Plan jsou lezitelné cesty v západu Blatieru, vyčistila se spodní stěna Peigne a Gendarme Rouge de Peigne.
Aktuální záběry ze západní stěny Gendarmu Rouge de Peigne ve fotogalerii.

7.8.2010 Krásné počasí, jen je zatím poměrně chladno, takže se stěny nahoře čistí dost pomalu. Dnes už je znovu našlapaná stopa na Tacul, my jsem lezli na Aig. Rouges. Do stěn na Plan jdeme zítra. Aktuální fota ve fotogalerii.

6.8.2010 V masivu se trochu "zazimelo", momentálně je všude nad 2600 m nasněženo, bude záležet jak rychle se to vyčistí. Aktuální záběry z dneška ve fotogalerii.

5.8.2010 V Chamonix dnes zcela nepoužitelné počasí. Takže volba padla na skalní lezení v oblasti pod městem Verres v Aostě. Krásné plotny, super lezení, více ve fotogalerii
Zítra jdeme nahoru na dva dny, tak uvidíme jestli příslib dobrého počasí nekecá.

4.8.2010 Od soboty už jsem zase zpět v Chamonix, ale nějak jsem nestíhal dávat fotky na web. Prostě vždycky se něco večer dělo. Takže jsou dneska do fotogalerie doplněné poslední fotky ze Saas Fee, výstupu na Strahlhorn, sobotní skalní lezení na Barbourine, Petite Verte i Arette Cosmique a včerejší lezení na Glieru.
Dnes se počasí zase trochu vyspravilo, ale zítra nemá být opět nic moc, dobře slibují až od pátku do pondělka, tak uvidíme.

29.7.2010 Fronta dorazila do Saas Fee, nicméně odpoledne už by snad mělo být líp a zítra super. Bohužel dnes bude místo plánovaního výstupu na Eggihorh pouze nástup na Britaniahuette.

28.7.2010 Ve fotogalerii aktuální fotografie, video a info o výstupu na Alphubel.

27.7.2010 Zase pár dnů pryč. Páteční sněžení překlopilo podmínku v Chamonix spíš na mix, sníh a led. Skála na straně Aig. je namrzlá od 2600 a zatím chladné teploty moc změny neslibují. Nicméně mixy a ledy jsou v super kondici. Pro skalní lezení jsou super podmínky na Aig. Rouge.
Lezli jsme na Taculu, opět Arette Cosmique na Midi, Poeme a Lou na Brevent a teď jsem momentálně v Saas Fee ve Švýcarsku, takže až do soboty se můžete těšit na info z oblasti nejdostupnějších alpských čtyřtisícovek. Slibuju, že se budu snažit nahrávat fotky aktuálně a ne se zpořděním, ale naštěstí nahoře na chatách net není, tak se mám na co vymluvit :-) .
Fotky a krátké poznámky jako obvykle ve fotogalerii.

23.7.2010 V Chamonix aktuálně prší. Takže jsme se zaprvé dobře vyspali, za druhé se podařilo vyřidit všechny maily a za třetí se mi podařilo dodělat video z výstupu na Matterhorn.
Výsledky prvních dvou činností asi nespatříte, ale pokud vás zajímá výsledek poslední, tak ten najdete ve fotogalerii.
No a my jdeme aspon na Mer de Glace potrenovat a treba prestane i prset.

22.7.2010 Ve fotogalerii přibylo opět několiko záběrů z různých lokalit včetně Matterhornu kam jsme si z chamonix odskočili v pondělí a úterý. Jinak aktuálně do údolí dorazila fronta, prčí a nahoře sněží. Nicméně na sobotu už by opět mělo být hezky. Aktuální záběry opět ve http://www.climbingschool.cz/?bcoid=346fotogalerii.

16.7.2010 Opět aktualizovaná fotogalerie. Přibylo několikero záběrů z lezení na Aig. Rouge, Pilere Rouge de Blatiere, Mt. Blanc du Tacul a další.
Počasí je zatím stabilní a bohužel stále převážně teplo. Nicméně teď by měla projít fronta a sní se i ochladit. Tak uvidíme.

10.7.2010 Stále teplé počasí, po třech dnech bez bouřek se dnes mraky zase rozjeli a je potřeba počítat s odpolední bouřkou každý den.
Stále je teplo, takže je lepší lézt skalní cesty a na mixy počkat až se ochladí. Záběry z uplynulých dní jako obvykle ve fotogalerii

6.7.2010 Záběry z letos prvního výstupu na Mont Blanc a aktuální podmínky na normílní výstupové trase přes Dome du Gouter ve fotogalerii.
Co se týče podmínek tak se ochladilo, takže ve stěnách nahoře, kde je sníh a led, vládnou téměř ideální podmínky. Skalní cesty jak kde, podle množství sněhu na policích ve stěnách.
Dnes jsem hovořil se dvěma frantíky co vylezli Divine Provance na Grand Pilier du Angle, cesta je celá suchá a v ideální podmínce.

4.7.2010 Hektický červen uplynul zakončený přesunem z Tater do Brna a hned odjezdem na dva měsíce do Chamonix.
Ve fotogalerii přibylo připomenutí Tater a také hned několik záběrů z prvních lezeckých akcí letní sezóny v Chamonix.
Aktuálně je poměrně stabilní počasí, ráno hezky a odpoledne bouřka. Dnes se konečně nahoře trochu ochladilo a sníh začíná nést. Takže uvidíme jak se bude dál podmínka i počasí vyvíjet.
Aktuální info z normálky na Blanc bude pozítří.

8.6.2010 Tak nám ten květen nějak propršel. Nicméně i přes to se lezlo, hlavně jsme si museli udělat čas na nováčky našeho oddílu při lezení na Suškách a v Ádru, proběhl už třetí ročník horolezecké čtyřiadvacetihodinovky na Vysočině a minulý víkend luxusní zalezení v Krasu i Ádru. Jen nějak nebyl čas dát vše na web.
Na konci měsíce se po krátkém výjezdu do Tater stěhuji zase do Chamonix. Takže už se můžete těšit na pravidelné zpravodajství o podmínkách i túrách.

12.5.2010 To je tak, když člověk dělá deset věcí současně. Web se sice zaktualizuje, galerie nahraji, ale když to jeden zapomene opublikovat, tak to kromě mně nikdo nevidí.
Takže teď už to za chvíli bude viditelné všechno a dokonce i něco navíc ze sobotního lezení s nováčky na Babách a taky několik fotek z minulého víkendu na slovenském Vtáčniku.

5.5.2010 Takže skialpy jsou už uklizené ve sklepě a na sníh si zase pár měsíců počkají. Výjezd do Chamonix na Houte route nám vyšel perfektně (krátké video a článek ve fotogalerii ), bohužel poslední plánovaný výjezd do Taur jsme kvůli počasí zrušili. Nicméně na Vtáčniku nebylo tak špatně a nováčci z horoškoly Lokálky se činili jak to jen šlo.
V nejbližších dnech se zde objeví propozice kurzů skalního lezení na květen a červen a také volné termíny pro voděné túry v Chamonix, Walisu nebo Brenských Alpách.

14.4.2010 Z výjedu do Otztalu jsem konečně zpracoval krátké vídeo a seskládal fotogalerii. Krátké info, video a fotky nalezenete ve fotogalerii.
No a teď už příprava na Haute route. Pokud by počasí vyšlo tak jak minulý víkend v Otztalu, bylo by to super.

6.4.2010 Tak máme za sebou poslední skialpvou akci letošní sezóny ve Vysokých Tatrách. Přechod se vydařil a počasí zkazilo pouze rezervní den. Krátké info a fotky nalezenete ve fotogalerii a krátký film sestříhaný z videosekvencí foťáku na youtube
Teď uvidíme co vytvoří počasí o víkendu. Zatím změna plánu a odjíždíme místo do Taur, kde má o víkendu buď pršet nebo sněžit, do Otztalu. Možná tam bude líp...

1.4.2010 Ve fotogalerii doplněno pár fotek a informací z letos posledního freeride výjezdu na Krippenstein. Podmínka přála, takže velmi vydařená akce.
O víkendu jsme na přechodu Tater, takže aktuální informaci o stavu jarního skialpu v Tatrách můžete očekávat v úterý.

24.3.2010 Konečně jsem zvítězil nad zpracováním fotek z Tater. Oddílová horoškola se podařila na 100%, více na fotkách a v krátkém článku ve fotogalerii.
Jinak hlavní sezóna skialpových přechodů právě začala a současně už začínají i první kurzy na skalách, kde vládne krásné jarní počasí. Konkrétní termíny a propozice doplníme v průběhu týdne.

14.3.2010V Tatrách konečně napadlo víc sněhu než v Bratislavě. Nicméně možná ho teď chvíli bude až moc, ale třeba se počasí umoudří a dojde i na nějaké lezení. Pár fotek z víkendového skialpu najdete ve fotogalerii

12.3.2010Čtvrtek a pátek přinesl na minulý víkend super sněhové podmínky v oblasti Dachsteinu. Freeride na Krippensteinu, výstup na Dachstein, sjezd přes Edelgriesskar až do Ramsau. To všechno byl minulý víkend. Více najdete ve fotogalerii
Momentálně už jsem v Tatrách a aktualizace nahrávám z oblíbeného restaurantu Furkotka. Obecně je v dolinách relativně málo sněhu, ale už se dá lyžovat a podmínka by se měla v průběhu dalších dní zlepšit. Takže uvidíme co počasí. V neděli večer se pokusím nahrát aktuální fota.

4.3.2010V úterý bylo v blasti Dachsteinu počasí proměnlivé, ale aspoň nahoře připadnul čerstvý prašan.
Ve středu azurit, od 1600 m nahoru 10 čísel prašanu a krásně. Výhledy z Dachsteinu na Taury, Hochkönig a Watzman, prostě mrkněte do fotogalerie
Jinak na dnešek slibovali další sněžení, takže uvidíme jak bude o víkendu.

1.3.2010 Včerejší fén přečkal sníh na Dachsteinu celkem v pohodě a přes noc nahoře napadlo kolem 10 cm nového prašanu. Na freeride jsou zatím podmínky spíše průměrné, ale na túry super. Pouze to chce dávat pozor na místy nafoukané polštáře. Aktuální záběry jako obvykle ve fotogalerii

28.2.2010 S největší pravděpodobností poslední lezení ledů v letošní sezóně. Několik záběrů a info o aktuálním stavu ledových podmínek v Maltatalu ve fotogalerii

19.2.2010 V Jeseníkách proměnlivá podmínka, aktuálně mokrý sníh a silný vítr. Nicméně pokud zamrzne a něco přisněží, tak to bude zcela ideál. Pár záběrů z druhého kurzu FSpS ve fotogalerii

17.2.2010 V Jeseníkách ideální podmínka, počasí proměnlivé, záběry z prvního kurzu ve fotogalerii

12.2.2010 Tak konečně zase nějaká aktualizace. To je tak když jste jedenáct dní tahem na ledech a nemáte připojení. Je neuvěřitelné, kolik se zatím dokáže nakupit práce. No a jelikož když se daří, tak pořádně, tak vám třeba klekne ještě počítač doma. Vlastně jsem rád, že už zase mizím na skialpy do Jeseníků a snad se mi něco podaří nahrát i z hor.
Jinak na ledech bylo krásně, podmínka jak víno, což můžete posoudit ve fotogalerii a na ještě jedny ledy to poslední únorový víkend. Takže pokud máte zájem volejte, protože s mailem bude asi zase celý příští týden na štíru.

24.1.2010 Zimní sezóna v plném proudu. V téměř všech ledolezeckých oblastech vládnou excelentní podmínky. První letošní kurz proběhl minulý týden v Maltatalu, tento týden a dneska lehký skialp v Beskydech.
Příští týden bude ledolezecká sezóna v plném proudu, takže se můžete těšit na informace a záběry Z Maltatalu a bad Gasteinu, tedy pokud se mi podaří v Rakousku připojit.

13.1.2010 Proběhl první letošní skialpový kurz, krátce o tom jak bylo a fotogalerie
. Na Víru jsou momentálně ideální ledové podmínky, pro seznamovací kurzy lezení v ledu nas prosím kontaktujte telefonicky.

7.1.2010 Aktualizován kalendář akcí na zimní sezónu 2010.

4.1.2010 O víkendu jsme byli na průzkumu aktuální ledové situace v Rakousku. Vordere Tormauer a Hintere Tormauer zcela bez ledu, o něco lepší situace v Raxalpe. My jsme nakonec lezli v mixové oblasti Freyn. Jelikož jsem si zapoměl doma kartu do foťáku, tak prosím chvilku strpení na fotogalerii, musím počkat až co pošlou kamarádi. Zatím aspoň stručné info a pár záběrů nafocených mobilem.
O víkendu jedeme v silné sestavě na Rudolfshuete do Vysokých Taur, jelikož jedeme dva "gajdi", tak máme poslední volná místa. Takže pokud se chcete přidat, jste vítáni. Propozice Rudolfshuette

1.1.2010 Takže zase nové číslo na konci datu a zase je o jedničku vyšší. No co už, tak to prostě je a jinak nebude.
Posledními akcemi v loňském roce bylo lezení ve Vysokých Tatrách, lezení na ledu ve Víru, kde snad ještě pořádně zamrzne a ta správná sezóna teprve začne.
No a dneska jsme zahájili tu správnou lezeckou sezónu 2010 v domácím Krase. Krasové hore zdar

23.12.2009 Prosinec utekl v nějak podivně hektickém tempu. Drytoolingové lezení na Krkavce v podkrkonoší, lezení v zimním hávem oděné Moravském krasu a nakonec první regulérní zimní horské lezení v Tatrách. O všech akcích naleznete víc ve fotogalerii.
Současně Vám všem, kteří občas zabrousíte na naše stránky chci popřát klidné a pohodové prožití Vánoc a do nového roku jen to co si budete sami přát a dokážete naplnit.