Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

15. - 16.7.2012 Aig. du Tour

IMG_201207160013.jpgV sobotu přijeli do Chamonix Jacob a Chris. Jejich cílem je o dalším víkendu výstup na Blanc s Ervínem a protože Ero je přes týden vázaný u britské agentury, poprosil mně abych s kluky udělal přípravné túry. První volba padla na Aig. du Tour.

V neděli odpoledne vyrážíme za proměnlivého počasí na chatu Albert1er. Chvílemi slunko, chvílemi sněžení. Na ledovci krátce procvičená kramponáž a pak už nás počasí definitivně zahnalo do chaty. Venku se konají vánoce, takže jsem celkem zvědavý jak to bude po ránu s prošlapáváním stopy.

Budíček ve čtyři, v pět odchod. Nádherné ráno, nebe bez mráčku a téměř bezvětří. Obrovský kontrast oproti včerejšímu večeru. Na ledovci je sníh, který byl včera mokrý umrzlý, takže lehce se boříme až po přechodu Col du Tour na ledovci Trient.

Na normálce je trochu rušno a všichni se snaží jít nahoru nejlehčí sestupovou variantou, takže raději prošlapáváme stopu standartní výstupovou variantou a relativně se nám daří ostatní družstva minout.

Dolů na chatu už to jde skoro samo.

Jinak je vidět, ře sezóna právě naplno začala. Po cestě potkávám snad co sto, dvě stě metrů někoho známého. Tak teď už jen uvidíme co s tím udělá počasí.