Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

18.7.2012 traverz Midi - Plan

IMG_20120718a0006.jpgV pět ráno jsem na Cosmique snad ještě nikdy nevstával. Každopádně to bylo výrazně příjemnější než v jednu nebo ve tři. O půl šesté už se před chatou navazujeme a vyrážíme na jednu z krajinově nejvděčnějších túr masivu. Midi - Plan travers.

Nádherné ráno, umrzlá stopa, téměř bezvětří. Velký rozdíl oproti včerejšímu vichru. V traverzu Rognonu je dobrý chodník, takže i když jdeme ve třech, dá se s občasným přijištěním jít stále na krátké lano. Až závěr prvního traverzu byl trochu ledový, takže jsem raději odběhnul a kluky dobral shora. Druhý traverz úplně v pohodě a už jsme u slanění. Se čtyřicítkou je to trochu náročnější ale jde to. Optimální je brát padesátku, jenže ta co tu mám (Millet) má špatnou úpravu a bere vodu i z kilometrové vzdálenosti.

Krátce po půl desáté jsme na vrcholu. Nádherné výhledy na zelené údolí až k Ženevě, celý masiv i kopce Walisu. jedna dvojka se rozhoduje pro sestup ledovcem na chatu Requin a na Montenvers, no my to raději bereme zpět na Midi.

O půl třetí, bohatší o zážitek z ječících japonců už dáváme kafe v Chamonix a za námi super vydařený den.