Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

3. - 8.9.2012 poslední dny v Cham

IMG_201209070039.jpgPo třech propršených dnech jako by mne okolní kopce nechtěly pustit domů a ukazovalo se vše v té nejblyštivější nádheře bílého sněhu pod modrou oblohou. Pět dnů super počasí, postupně se vylepšujících podmínek a hlavně jsme na túrách byli skoro vždy sami.

3.9.2012 Mer de Glace a Gaillands

Spousta čerstvého nového sněhu nahoře, Miloš poprvé na horských túrách a bez jakýchkoliv předchozích zkušeností, navíc se snahou kombinovat jak náš lezecký program s programem rodinným pro jeho dva syny Tadeáše a Tobiáše.

No snad se nám vše podařilo skloubit. Dopoledne jsme procvičili kramponáž na Mer de Glace, kluci si Milošovou ženou udělali pěkný výlet a odpoledne jsme strávili na skalkách v Gaillands, kde Miloš pocvičil lezení a slézání v pohorkách, no a kluci zase vůbec poprvé vyzkoušeli lezení na skalách a šlo jim to na jejich věk víc než dobře.

4.9.2012 Traverz Aig. Crochues

Nahoře si sníh pomalu sedá, ale protože hlavním Milošovým cílem je výstup na Matterhorn, rozhodujeme se jít potrénovat do skály. Traverz Aig Crochues je nejen vhodnou první túrou ve skalním terénu v pohorkách, ale s přechodem až na Lac Blanc není nejkratší a hlavně ty výhledy.

Kluci s Petrou odcházejí z Indexu po značce přímo na Lac Blanc, my do Col Crochues a přes hřeben a sestup normálkou míříme na stejnou chatu. Vynikající borůvkový koláč a všichni dohromady zpět na Flegere a dolů do chamonix, kde kluci ještě chvíli strávili lezením na skalách. Není nad to si takto prodloužit prázdniny.

5.9.2012 Traverz Valee Blanche a Aig. Entreves

Člověk plánuje a míní, no Companie du Mont Blanc mění. Každopádně ať už jsem se špatně podíval na stránky já nebo je neupdatovali, oproti očekávání bonbóny nejezdí a tak původní plán musíme trochu překopat.

Místo plánovaného Arete Cosmique a přejezdu na Toriny bonbony vyrážíme pěšky, po cestě dáváme Aig. Entreves a na pohodu jsme kolem čtvrté na Torinu. Na hřebeni Entreves místy suchá skála, přesto jej celý s treninkových důvodů lezeme v mačkách.

Na chatě prázdno, maximálně patnáct lidí, prostě klid a pohoda.

6.9.2012 Dent du Geant

Bohužel už v pondělí bylo více méně jasné, že Matterhorn bude mít reálnou podmínku nejdříve o víkendu a to už Miloš musel být zpět v ČR, takže jsme jako náhradní cíl zvolili Dent du geant, kde by sníh nemusel v nástupu vadit a nahoře už bude čisto.

Jako obvykle vyrážíme ve čtyři ráno jako jediní. Nevím proč, ale všichni vždy vyrážejí později a připravují se o ty nejkrásnější okamžiky nově se rodícího dne.

Na hřebeni se jdeme projít kousek směrem na Rochefort, ale ne příliš stabilní sníh nás otáčí a rozhodujeme se tak jen pro Zub. V klidu a pohodě lezeme, fotíme, točíme na Milošovo GoPro, se kterým se učí zacházet, takže uvidíme jaký bude výsledek.

Nahoře je trochu namrzlo z večerní bouřky, ale nic zásadního. Vrchol s jedinečnými výhledy máme sami pro sebe a další družstva přicházejí v okamžiku, kdy máme slaněno, najezeno, sbaleno a vyrážíme dolů.

V La Palud jsme krátce po půl druhé, došlapeme na tunel a po zhruba půl hodině chytáme i stopa do Chamonix.

Miloš balí rodinku a odjíždí, s tím, že kdyby se upravila podmínka a bylo počasí zkusíme Matterhorn příští týden, když ne, tak nemá nožičky a bude nad Zermattem i příští rok.

No a já přemýšlím, jak strávím poslední lezecký den letošní letní sezóny.

Lukin se po návratu z Blancu rozhoduje jít spolu s Ludmilou na traverz Midi Plan. My s Žofinem máme volno, takže lézt, jde jen o to kam.

7.9.2012 Aig. du Midi - spárové blues

V osm jedeme nahoru a po umrzlé stopě sbíháme hřebínkem, rychlá společná fotka a Lukin pokračuje hřebínkem, my dolů pod jižní stěnu Midi. Vybíráme si Mazaudovu cestu a pak uvidíme kudy ji dolezeme v horní části.

Trochu dobrodružný přelez trhliny a přezouvání, no pak už jen nádherné lezení ve spárách, trhlinkách i celkem slušných širočinách. Nakoře nad napojením Mazauda do Rebufata lezeme kudy se nám líbí a když se mně lezec z vedlejší cesty ptá co lezeme, odpovídám že nemám ponětí, ale je to nádhera.

Prostě krásný den v super podmínce i počasí, výhledy a pocit, ktarý se nedá příliš popsat. Prostě Chamonix a masiv Blancu jsou jedním z mých "doma". No a na chybějící raní výhled na Aiguilles si zase budu těžko zvykat.

8.9.2012 1200 km

Ráno už jen dobalit, uklidit a předat byt, poslední výhled do zrcátka na pana Bílého z Col Montets a pak už jen velmi dlouhá dálnice a krátce před půlnocí Brno. To doma, které je v tom smyslu slova nejuchopitelnější.