Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

18. - 21.4.2013 Vysoké Tatry

IMG_1665.jpgPůvodně jsme na tento víkend plánovali Otztal. No počasí nás přimělo změnit destinaci a byly z toho tři dny sluníčka, firnu a perfektní skialpové podmínky ve Vysokých Tatrách.

Ve čtvrtek jsme z Brna vyrazili až krátce po osmé večer a kdyby nebylo zdržení s nasazováním řetězů na letní gumy, byli bychom na Majlátce u Popradského plesa o půlnoci. Takto až kolem půl jedné.

Podle předpovědi má být pátek nejlepším dnem, takže snídaně na sedmou a krátce po půl osmé už šlapeme Zlomisky do Železné brány. Loni jsme přechod nedošli kvůli počasí tak uvidíme co letos. Na Zbojničku jdeme jižní variantou, tj. po sjezdu nad Gerlachovské spády dáváme lyže na záda a stoupáme do Litvorového sedla. Velkolepá atmosféra strmého žlebu, výhledy z vysoko položeného sedla a následuje sjezd do Velické doliny. Při výstupu na Polský hřeben a Východnou Vysokou nás trochu vytrápil měký sníh, ale podmínka ve sjezdu Studeného sedla do Velké Studené doliny byla zase excelentní. Pak už jen pivko na chatě a s malou přetávkou na večeři dospat spánkový deficit minulé noci.

Oproti předpovědi je v sobotu zase super plech a v dolinách ani noha. Kráce po desáté už dáváme první oblouky z Priečneho sedla do Malé Studené a využíváme ještě pevného sněhu na Pfinově kopě a traverzem najíždíme až na Spišská plesa. Posledním sedlem přechodu jsou Baranky. Na pásech stoupáme až cca 100 m pod sedlo, pak lyže na záda a už jen výhled do posledního , ale o to delšího sjezdu na Brnčalku. Ve spodní části už byl sníh rozměklý a ve flašce vypadnutá lavina, ale i to je skialpinismus. Lyžovat na ideálním prašanu umí každej freekulín.

Na lyžích sjíždíme až hluboko pod Šalvejový prameň a dokonce stíháme i autobus do Smokovce. Ideální timing. Zpátky na Popradském jsme krátce před pátou odpoledne.

Na neděli jsem vybral klasiku. Centrální žlab Vysoké. Po zmrzlém firmu to jde ráno jako po másle a do žlabu nastupujeme ještě ve stínu. Pod vrcholem necháváme zapíchlé lyže a jdeme se slunit a nasvačit na vršek, než se nám sluníčko postará o ideální podmínku. Krátce před půl dvanáctou odpichujeme první oblouky a po perfektním firnu sjíždíme až na Popradské.

Tři dne super túr, perfektní počasí a krásné lyžařské zážitky. V Otztalu napadlo v sobotu prý docela dost sněhu a nebylo moc dobře vidět. Prostě někdy se vyplatí dynamicky změnit plán.