Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

1. - 4.8.2013 Eiger, Jungfrau, Monch

IMG_201308020018.jpgČtyři dny oraz doma a následuje odjezd na další trip. Tentokrát až do konce srpna. Pro začátek Grindelwald a Eiger.

Ráno vstáváme na parkovišti a přímo na námi se tyčí Eiger, hora plná horolezecké historie. Krátce po sedmé už vláček šplhá na Kleine Scheidegg, místa které spatřilo boje o severní stěnu, mnohá velká vítězství, ale také řadu tragédií. Po krátké vyhlídce z oken zastávky v severní stěně vystupujeme na stanici Eismeer a čeká nás výšlap na chatu Mittelegi. Dorážíme kolem dvanácté a následuje pořádný odpočinek.

Eiger

Mitteleggi huette

Přístup na Mittelegihuette

Scheidegg Wetterhorn

Večer u chaty

Na hřeben ráno startujeme ve třetí vlně. Chatař tak snídaní plynule reguluje pohyb družstev a nikdo se tak nesnaží předbíhat nebo závodit. Lezení je různorodé, hodně v těžších místech pomáhají fixy, ale každopádně nezbývá než smeknout prvopřelezcům hřebene od spodu, kdy v roce 1921 to byl velmi solidní výkon.

Výhled z vrcholu do severní stěny, na Monch, Jungfrau i vzdálený Mont Blanc si vychutnáváme krátce po jedenácté.

Klasicky nám dává zabrat trochu víc sestup jižním hřebenem na Monchjochhuette. Přesně ve čtyři otevíráme vysušení kolu a minerálku na chatě.

Lezení ve Velké věži

Vrchol

Východ slunce  za Wetterhornem

Výhled na Blanc

V sobotu vstáváme ve tři a vyrážíme na Jungfrau. Sníh je jen lehce zamrzlý a počasí dává najevo, že se bude dít nějaká změna. Takže šlapeme co to dá, dobrá stopa a krátce po osmé dáváme jen rychlou tyčinku na vrcholu a mažeme dolů. Počasí se nakonec ještě ustálilo, za to teplo udělalo svoje. Přibližně dvacet minut po absolvování nepříjemnější části sestupu spadla přesně přes stopu lavina. Nebyla velké, ale rozhodně jsou zážitky, které si odpustím.

Odpolední bouřku, celkem hodně slušnou už pozorujeme z oken chaty.

Aletchský ledovec

Mnich

Start na Jungfrau

vrchol Jungfrau

Výstup na Jungfrau

V neděli ráno máme v plánu traverz Monchu. Počasí je ale proti a tak se rozhodujeme pouze pro rychlý výstup normálkou. Po výstupu spodní skalní částí nasazujeme mačky a stoupáme k vrcholu dobrou stopou. Petr už je trochu unavený a tak vystupujeme rychle, ale bez nějakého honění, každopádně mraky za Jungfrau jsou nějaké divné. Po krátké diskusi, se raději rozhodujeme otočit a nechat si vrchol na příště i s původně zamýšleným traverzem. Pět minut po otočce je slyšet první hrom, takže rozhodnutí bylo správné. Do chaty dorážíme s prvními blesky okolo vrcholu Mnicha.

Na Jugfraujoch už zase šlapeme v oknu hezkého počasí, jen z vrcholů kolem je vidět, že nahoře dost fouká. Každopádně zamýšlený plán byl splněný na 100%.