Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

16. - 17.8.2011 Matterhorn

20110817_0003.jpgPo odpoledním pondělním zalezení na skalách v les Houches jsme se v ůterý naskládali do auta a vyrazili s Dušanem směr Zermatt. Druhý hlavní cíl jeho výjezdu byl Matterhorn.

Přejezd do tasche, vláček do Zermattu a výstup ze Schwarzsee na Hornlihuette klasika, jediná změna je kurz franku, kdy s eurem jedna ku jedné je ve Switzerlandu nechutně draho, přesněji dáž než obvykle. No co už.

Zatímco odpoledne Dušan odpočívá, jdu se podívat na podmínku a nakonec jsem za hodinku u staré chaty a za další zase dole, místo mokro, ale až k Solvay by to mělo jít bez maček.

Ráno se kupodivu nekonají závody, ale poměrně klidný a kultivovaný start. Na prvním fixu jsme pátí v pořadí, ale záhy nám čelovky prvních mizí v dáli. Stoupáme si svoje a pod starou chatou vypínám čelovku. Na Solvay jsme krátce po půl sedmé, tedy v limitu.

Nějaký kluk co spal na Solvay se mně ptá za jak dlouho přiletí z Zermatu vrtulník. Kdyý se ptám bšhem obouvání maček proč, tak že kvúli nějaké holčině. Mám obuto tak se jdu podívat, než se obuje Dušan. První pohled je, že je asi mrtvá. Nakonec pracně nahmatám slabý tep, dech skoro nula a bezvědomí hlubší než noc za novu. Nakonec aspoň upřesňuji do telefonu vážnost jejícho stavu a slibují že vrtulník ihned pošlou. Na dotaz proč netelefonovali hned v noci mi odpovídá jen pokrčení ramen. Víc pro ně udělat nemůžeme, takže pokračujeme dál. Vrtulník přilétěl za deset minut a podle pozdější informace to byla velmi vážná výškovka, ale snad se z toho dostane bez následků.

Na mačkách trochu zpomalujeme a horní strmé pasáži na ledové pole pod vrcholem to jde trochu ztuha. Jak jsme ale na ledu, jakoby Dušan chytil druhý dech a přesně v devět jsme na Švýcarském vrcholu. Italský protentokrát vynecháváme, rychlá fotka a horší část dne je před námi. Sestup.

Vrtulník je zase v akci, nabírá někoho pod Solvay a proti nám jde řada družstev. Spouštění střídá slézání, no nakonec jsme v jedenáct zpět na Solvay a ve dvě na Hornli. Když pak před čtvrtou docházíme na Schwarzsee tak už nás ten sestup zrovna dvakrát nebaví.

Jinak v severní stěně ideální podmínka, v úterá prošlo asi deset družstev, ve středu další čtyři. Tak snad by to mohlo ještě pár dní vydržet.

Matterhorn

Cestou na Hornli

Dušan kousek pod chatou

Stoneman

Hornli huette

Výhled z terasy chaty

Monte Rosa, Lyskam, Breithorn a řada dalších z celkem 38 vrcholů Walisu přesahujících 4000 m

Chata i hřeben stejného jména

Monte Rosa

Svítání nad Walisem

Velká lampa a malé světlušky

Kousek pod Solvay

Dučasn nad Solvay

Vrtulník v akci, dnes poprvé a rozhodně ne naposledy