Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

4.8.2012 lower slabs NW Aig. du Peigne

IMG_201208040011.jpgPodle předpovědi na následující dva dny poslední hezký den. Jaro Michalko má volno mezi Blanky, tak se domlouváme a vyrážíme za lezením. Něco na pohodu, krátký nástup, tak co takto "La Passe Mongole". 6b+ nejtěžší flek, dvě místa A0. No bylo to dobrý, jen trochu zajímavější než jsme čekali.

V místě prvního štandu podle průvodce je pouze velký bílý flek a nad ním nýt s mailonkou. Asi tu bývala police. Nakonec štanduju po plných 60 m v nýtech vedlejší  "Le Mol os a Moelle". Jaro nakukuje do další délky naší cesty, jestli tam přeci jen za hranou není lepší štand, no nakonec se s úsměvem vrací, že tady to bude lepší a ať si to užiju. Podle Griffinova průvodce VI+ "diedre chimney". Nakonec to vypadalo hůř, než to bylo k přelezení.

V další délce trocha hledání, rovně staré expanzivní skoby a volně velmi těžko přelezitelná plotna. Takže doprava za hranu dolů, kde s dá tušit pokračování. velmi zajímavé a po chvíli ze zanikající spáry zpátky do plotny, kde umístěný spit dává tušit super zajímavý dolez ke štandu. Byl...

V další délce se nám nějak průvodce neshoduje s tím co vidíme. Logicky je to podle skály tak 10 m nahoru a vodorovně 15 - 20 doprava. nicméně průvodce podle proporcí hovoří o 50 nahoru s tak maximálně 5 - 10 m traverzem v půlce. Nejprve lezu mrknout doprava, ale tam už je jiná cesta a my se máme spojit až o délku výš. Takže zpět a pouštím se do strmé plotny. Super lezení, jen žádná skobka, žádný nýtek. Když mi do police nade mnou chybí ještě 8 m 6a/b rajbasu a poslední špatný frend mám pět metrů pod sebou usuzuju, že tudy to opravdu není. Nicméně prolézt to jde, jen si to chce vzít aspoň dva tři nýty , protože není tak jisté, jestli bez nich půjde zaštandovat. Na zhruba 20 m délky je nechaný 0,25 Rock Empire frend s karabinou. To jen kdyby si ho někdo chtěl vybrat nebo směr dolézt.

Nakonec doprava, velmi zajímavý koutek rovně nahoru a od spitu doprava dolů ke skobce, pak spit, ale bez plakety (p.a) a spárkou nahoru. Štand na vlastním apak už pěkný, vyrovnaný dolez podél různých spárek až na police s jednímzajímavějším místem hned na začátku.

Slanění nejlépe kombinací cest Le ticket a Carmentia. První cca 30 m, druhé 58m, třetí 50m, čtvrté 50 m a poslední 40 m.

Pokud tedy hledáte plnohodnotné lezecké zážitky doporučuju, pokud si spíš chcete jen tak na pohodu zalézt v obtížnosti kolem 6b+/6c tak bude vhodnějším plánem vedlejší Le ticket, nebo Verdon Memories.

Raní výhled z Pláně

Jaro v první délce

Závěr druhé délky

Rajbásek v závěru třetí délky

NW face Aig. du Peigne

linie cesty Le Passe Mongol

topo z Pilova Le Topo du massif Mont Blanc, nákres zcela nesedí v páté délce (délca cca max.25/30 m a zcela doprava), jinak relativně o.k