Czech English
ÚvodO násHorský vůdceKurzyMetodikaBlogKontaktNovinky (old)

2016201520142013201220112010200920082007Starší fotogalerie2017

Partneři
Reklama

13. - 15.8.2013 Lezenice na Torinu

IMG_20130814_rochefort_geant0007.jpgPo rozlezení na Glieru jsme s Liborem zamířili kousek nahoru. Torino, jako východisko pro krásné 4000 i lezení je rozhodně ideální volbou.

Tunel letos trochu podražil, ale i tak je nakonec výsledná cena příjemější neý Midi + bobóny. Na seznámení a rozhýbání ve větší výšce dáváme traverz Aig. Marbree a pak krátkou procházku po ledovci na Petiti Flambeu. Žádné velké lezecké výkony, ale o to hezčí výhledy a fotografická pohoda.

Druhý den už je trochu náročnější. Snídaně ve čtyři a odchod směrem Rochefort a Dent du Geant. Na hřebeni jsme jako druhé družstvo a užíváme si barevný Blanc a vůbec nádherné ráno nad možem oblaků dole v dolině. Krátce po sedmé už máme za sebou vrchol Aig. Rochefot 4001 a po perfektní stopě se vracíme zpět k Zubu. Pravdou je, že nepamatuju takto dobře schůdný hřeben. jen jedno ostřejší místo, jinak pohodová stopa a suchá skála. Na Zubu už pomalu začíná svítit do normálky sluníčko a jelikož je trochu dopravní zácpa na prvním fixu dáváme svačinu. Pak už jen vyrazit a nakonec předbíháme několik družstev s dlouhými lany a po hodince vychutnáváme dnešní druhou, Point Sella 4009 m a třetí čtyřtisícovku point Graham 4013 m. Na slanění sice zase trochu zácpa, ale i tak jsme krátce po půl druhé zpátky na chatě.

Na třetí den máme naplánované lezení. Východní hřeben na Pyramide du Tacul je nádhernou klasikou. Lezení do 4+, zlatá žula, výhledy, prostě pohoda. U slanění z vrcholu je výhodnější kousek slézt a pak slanit několikrát krátké slanění do 25 m a až se dá slaňovat do stěny, pak teprve vytáhnout i druhé lano.